اعظم السادات میرجلیلی – خبرنگار یزدفردا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد به مناسبت هفته وقف ( اول تا هفتم بهمن ماه ) در جمع اصحاب رسانه استان یزد افزود: تشکیل شورای اداری در کلیه شهرستان ها در جوار امامزدگان ، مراسم زیارت خوانی حضرت رسول اکرم (ص) در امامزادگان ، محفل انس با قرآن، غبار روبی و عطر افشانی و باز نمودن پارچه های عزا از جمله برنامه های این هفته است.


حجت الاسلام محمدمهدی حاتمی همچنین از راه اندازی سامانه جامع اطلاعات و مدیریت موقوفات خبر داد و گفت: برگزاری همایش " وقف، احسان ماندگار" ، افتتاح بازارچه سنتی سرای خان ، کلنگ زنی مرکز درمانی در بلوار طالقانی با 10 هزار مترمربع زیر بنا از دیگر برنامه های هفته وقف می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری برپایی 573 نمایشگاه در مناسبت های مختلف، برگزاری دو هزار و 70 جلسه تفسیر قرآن، سه هزار و 750 کلاس آموزش عمومی قرآن ، 315 محفل قرآن و 586 مراسم مناسبتی در بقاع متبرکه استان و راه اندازی 30 مرکز قرآنی و فرهنگی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۱ مسجد در سال جاری تعمیر و بازسازی شده است، افزود: در برخی از روستاهای استان هیچ مکان مذهی وجود ندارد و تا پایان سال جاری در این روستاها 47 مسجد ساخته خواهد شد.

حجت الاسلام حاتمی با اشاره به اینكه در سطح استان یزد 43 هزار و 538 رقبه وجود دارد ، گفت : بیش از 85 رقبه با اعتبار بیش از هفت میلیارد ریال تعمیر و بازسازی شده است .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا